Wiele firm, takich jak restauracje, hotele, sklepy czy warsztaty samochodowe, opierają swoje działania na lokalnej grupie klientów. Z tego powodu kampania marketingowa również powinna zostać przeprowadzona w oparciu o frazy związane z danym obszarem świadczenia usług. Odpowiada za to pozycjonowanie lokalne. W teorii nie różni się ono praktycznie od zwykłego pozycjonowania, należy bowiem zwrócić uwagę na dobrą optymalizację witryny, zastosowanie chwytliwych nagłówków ze słowami kluczowymi w treści i angażujące teksty. Jednak na czym konkretnie powinniśmy się skupić pozycjonując lokalnie stronę internetową?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych. W trakcie podróży czy wypadu ze znajomymi na miasto szukamy w wyszukiwarce restauracji oraz sklepów w okolicy. Próbujemy odszukać najbliższych warsztat samochodowy, by naprawić nasz samochód, albo sprawdzamy usługi fryzjerskie, bo chcemy pofarbować włosy farbą naturalną. Co ciekawe, w pozycjonowaniu lokalnym nie trzeba wpisywać w wyszukiwarkę nazwy miasta. Za pomocą nawigacji google automatycznie określi naszą pozycję na mapie i dzięki temu dobierze nam usługi i sklepy, które znajdują się w naszej okolicy.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych przez agencje pozycjonerską pozwala na dotarcie do większej liczby klientów. Z przeprowadzonych badań wynika, że ponad 70% osób wyszukujących firmy lokalne dokonuje ostatecznej transakcji. To także idealny sposób na wybicie się ponad konkurencję.

Wizytówka w google

Na samym początku powinniśmy zadbać o nasz wizerunek w google. Wówczas w wynikach wyszukiwania wyświetli się nie tylko nazwa firmy, ale także jej adres, opis, zakres działania i godziny otwarcia. Utworzenie profilu w google jest proste i wymaga poświęcenia zaledwie kilkunastu minut. Potrzebne nam będzie do tego konto google, a pod koniec weryfikacja całego procesu za pomocą krótkiego kodu. Tyle i tylko tyle wystarczy, by wyświetlać się w lokalnych organicznych wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj także o nasyceniu treści na stronie lokalnymi frazami. Mogą być one oparte o nazwę miasta lub województwa, możesz także zawęzić obszar swojego działania do konkretnych dzielnic czy ulic. Następnie użyj tych nazw własnych w swoich tekstach na stronie.

Opinie innych użytkowników

Organiczne lokalne wyniki wyszukiwania pokazują ogólne informacje o przedsiębiorcy, razem z mapką i lokalizacją firmy, a także opiniami użytkowników. Jest to istotny element kampanii marketingowej, gdyż od razu pokazuje, jak oceniają nas klienci. Im więcej dobrych ocen, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce. Warto więc zadbać o pozytywne komentarze i zachęcać użytkowników do ich pozostawiania.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY