Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj i częstotliwość przeładunku, warunki atmosferyczne, wymiary i konstrukcja bramy, koszt i trwałość urządzeń. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które pasowałoby do każdego przypadku. Dlatego warto porównać zalety i wady każdego z nich.
Kurtyny paskowe
Kurtyna paskowa to przegroda z foliowych pasów PCV, która tworzy barierę izolacyjną między wnętrzem magazynu a otoczeniem zewnętrznym. Kurtyna PCV ma wiele zalet, z których najważniejsze to:
- Jest tania i łatwa w montażu i demontażu.
- Jest elastyczna i łatwo się rozchyla pod naporem przejeżdżających wózków widłowych.
- Jest przezroczysta i przepuszcza światło.
- Chroni przed przenikaniem wilgoci, kurzu, hałasu i insektów.
Kurtyna paskowa ma jednak też pewne wady.
- Nie zapewnia pełnej izolacji termicznej i akustycznej.
- Może być uszkodzona przez ostre przedmioty lub wysokie temperatury.
- Może być nieestetyczna lub niepasująca do stylu wnętrza.
Bramy szybkobieżne
Brama szybkobieżna to brama wykonana z wytrzymałej i lekkiej tkaniny, która otwiera się i zamyka w ciągu kilku sekund. Jej główne zalety to:
- Jest wygodna i bezpieczna w użytkowaniu.
- Jest sterowana automatycznie lub ręcznie za pomocą pilota lub przycisku.
- Zapewnia dobrą izolację termiczną i akustyczną.
- Minimalizuje utratę ciepła i zapobiega przeciągom.
Niestety to rozwiązanie również ma kilka wad:
- Jest droższa i trudniejsza w montażu i serwisie niż kurtyna paskowa.
- Może być podatna na awarie lub uszkodzenia mechaniczne lub elektryczne.
- Może być zbyt wolna lub zbyt szybka dla niektórych rodzajów przeładunku.
Doki przeładunkowe
Dok przeładunkowy to system urządzeń, który umożliwia przemieszczenie towarów pomiędzy pojazdem dostawczym a magazynem. Dok przeładunkowy składa się z rampy przeładunkowej, fartucha uszczelniającego, bramy przemysłowej, odbojników gumowych i naprowadzaczy kół. Jego największe zalety:
- Jest funkcjonalny i uniwersalny.
- Łączy powierzchnię magazynu z tylną częścią skrzyni ładunkowej pojazdu.
- Niweluje ewentualne nierówności poziomów, które występują bardzo często.
- Uszczelnia przestrzeń między pojazdem a magazynem.
Jakie wady ma dok przeładunkowy?
- Jest najdroższy i najbardziej skomplikowany w montażu i konserwacji ze wszystkich rozwiązań.
- Zajmuje dużo miejsca i wymaga odpowiedniego zaprojektowania stanowiska przeładunkowego.
- Nie pasuje do wszystkich typów pojazdów ciężarowych, które charakteryzują się różnymi wymiarami skrzyń załadunkowych i różnymi wysokościami podwozia.
Jakie rozwiązanie problemu izolacji termicznej magazynu będzie optymalne?
Podsumowując, każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze najlepszego sposobu na ograniczenie strat ciepła przez bramę podczas przeładunku towarów. Możesz też zastosować połączenie kilku z nich, np. kurtynę paskową i bramę szybkobieżną lub fartuch uszczelniający i bramę segmentową, aby uzyskać lepszy efekt izolacyjny. Możesz też skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy montażowej lub serwisowej, która doradzi Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego magazynu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.