Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników, takich jak rodzaj i częstotliwość przeładunku, warunki atmosferyczne, wymiary i konstrukcja bramy, koszt i trwałość urządzeń. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które pasowałoby do każdego przypadku. Dlatego warto porównać zalety i wady każdego z nich.

Kurtyny paskowe

Kurtyna paskowa to przegroda z foliowych pasów PCV, która tworzy barierę izolacyjną między wnętrzem magazynu a otoczeniem zewnętrznym. Kurtyna PCV ma wiele zalet, z których najważniejsze to:

  • Jest tania i łatwa w montażu i demontażu.
  • Jest elastyczna i łatwo się rozchyla pod naporem przejeżdżających wózków widłowych.
  • Jest przezroczysta i przepuszcza światło.
  • Chroni przed przenikaniem wilgoci, kurzu, hałasu i insektów.

Kurtyna paskowa ma jednak też pewne wady.

  • Nie zapewnia pełnej izolacji termicznej i akustycznej.
  • Może być uszkodzona przez ostre przedmioty lub wysokie temperatury.
  • Może być nieestetyczna lub niepasująca do stylu wnętrza.

Bramy szybkobieżne

Brama szybkobieżna to brama wykonana z wytrzymałej i lekkiej tkaniny, która otwiera się i zamyka w ciągu kilku sekund. Jej główne zalety to:

  • Jest wygodna i bezpieczna w użytkowaniu.
  • Jest sterowana automatycznie lub ręcznie za pomocą pilota lub przycisku.
  • Zapewnia dobrą izolację termiczną i akustyczną.
  • Minimalizuje utratę ciepła i zapobiega przeciągom.

Niestety to rozwiązanie również ma kilka wad:

  • Jest droższa i trudniejsza w montażu i serwisie niż kurtyna paskowa.
  • Może być podatna na awarie lub uszkodzenia mechaniczne lub elektryczne.
  • Może być zbyt wolna lub zbyt szybka dla niektórych rodzajów przeładunku.

Doki przeładunkowe

Dok przeładunkowy to system urządzeń, który umożliwia przemieszczenie towarów pomiędzy pojazdem dostawczym a magazynem. Dok przeładunkowy składa się z rampy przeładunkowej, fartucha uszczelniającego, bramy przemysłowej, odbojników gumowych i naprowadzaczy kół. Jego największe zalety:

  • Jest funkcjonalny i uniwersalny.
  • Łączy powierzchnię magazynu z tylną częścią skrzyni ładunkowej pojazdu.
  • Niweluje ewentualne nierówności poziomów, które występują bardzo często.
  • Uszczelnia przestrzeń między pojazdem a magazynem.

Jakie wady ma dok przeładunkowy?

  • Jest najdroższy i najbardziej skomplikowany w montażu i konserwacji ze wszystkich rozwiązań.
  • Zajmuje dużo miejsca i wymaga odpowiedniego zaprojektowania stanowiska przeładunkowego.
  • Nie pasuje do wszystkich typów pojazdów ciężarowych, które charakteryzują się różnymi wymiarami skrzyń załadunkowych i różnymi wysokościami podwozia.

Jakie rozwiązanie problemu izolacji termicznej magazynu będzie optymalne?

Podsumowując, każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze najlepszego sposobu na ograniczenie strat ciepła przez bramę podczas przeładunku towarów. Możesz też zastosować połączenie kilku z nich, np. kurtynę paskową i bramę szybkobieżną lub fartuch uszczelniający i bramę segmentową, aby uzyskać lepszy efekt izolacyjny. Możesz też skorzystać z pomocy profesjonalnej firmy montażowej lub serwisowej, która doradzi Ci, jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojego magazynu.

 

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY